Chcesz docierać ze swoją ofertą do szerokiego grona klientów? Postaw na sprzedaż w Internecie. Już 77% internautów robi zakupy online. Warto więc to wykorzystać. Zastanawiasz się, jak zacząć swoją przygodę z e-commerce? Jak założyć własny sklep internetowy i z czyjej pomocy skorzystać? Przeczytaj nasz poradnik i dowiedz się, co zrobić, by skutecznie sprzedawać w sieci. Załóż swój e-sklep i przyciągaj klientów.
Powody, dla których warto sprzedawać w Internecie
Czy wiesz, że zgodnie z zeszłorocznym raportem ,,E-commerce w Polsce’’ już 77% internautów kupuje online? Liczba ta będzie zapewne rosła. Zmieniają się bowiem nawyki zakupowe konsumentów. Polacy coraz chętniej robią zakupy bez wychodzenia z domu. Nic dziwnego – rozwiązanie to jest przecież wygodne, szybkie i bezpieczne. Ponadto sklepy online są dostępne dla klientów 24/7 – można zrobić w nich zakupy codziennie o każdej porze.
Branża e-commerce od kilku ostatnich lat rozwija się wyjątkowo dynamicznie. Powstaje coraz więcej sklepów internetowych. Przedsiębiorcy przenoszą swoje biznesy do sieci lub decydują się na poszerzenie działalności o sprzedaż w Internecie. Ty też rozważasz założenie swojego sklepu online? Świetny pomysł. Dostosowywanie się do zmieniającej się rzeczywistości oraz aktualnych potrzeb klientów i wymagań rynku, to dziś klucz do osiągnięcia sukcesu. Dzięki prowadzeniu sprzedaży online dotrzesz do szerszego grona klientów i zdobędziesz rozpoznawalność na rynku. Twój dedykowany sklep internetowy będzie nie tylko kanałem sprzedażowym, ale też doskonałym narzędziem do promocji firmy i budowania wizerunku.
Twój e-sklep powinien być jednak przemyślany i spójny z Twoją branżą i ofertą produktową. Zadbaj, aby był nowoczesny, funkcjonalny i spełniał wymagania klientów. Tylko wówczas będzie przynosił zyski. Chcesz postawić swój pierwszy krok w e-commerce i skutecznie sprzedawać w sieci? W dalszej części tego poradnika podpowiemy Ci, od czego zacząć.
Co należy wiedzieć przed założeniem e-sklepu?
Założenie sklepu internetowego wiąże się z wieloma wyborami i decyzjami. Trzeba opracować dokładny plan działania i pamiętać o kilku istotnych kwestiach. Od czego warto zacząć?
- Nazwij cele, które ma realizować Twój e-sklep – Twoje plany i cele powinny być jak najbardziej konkretne i dokładnie rozłożone w czasie. Pomyśl, co chcesz osiągnąć oraz zastanów się, ile czasu na to potrzebujesz.
- Opracuj koncepcję swojego sklepu – zastanów się, z czym powinna kojarzyć się klientom Twoja marka, jakie potrzeby mają spełniać Twoje produkty/usługi. Nazwij wartości, jakie będzie promować firma. Przygotuj szczegółową strategię i konsekwentnie ją realizuj.
- Poznaj swojego klienta – nigdy nie sprzedaje się produktów dla wszystkich. Każdy produkt powinien mieć swoją grupę docelową. Określ więc, kto będzie Twoim klientem. Dzięki temu łatwiej będzie Ci tworzyć odpowiednio dopasowane treści czy kampanie reklamowe.
- Zastanów się, jakie potrzeby i oczekiwania mają Twoi klienci – Twoje produkty powinny zaspokajać potrzeby, spełniać oczekiwania i rozwiązywać problemy Twoich odbiorców. Pamiętaj o tym.
- Nazwij korzyści, wynikające z zakupu produktów – Twój klient musi wiedzieć, co dokładnie dostanie, gdy kupi dany produkt lub usługę. W tekstach promocyjnych, opisach produktów czy kategorii stosuj język korzyści, który zachęci do skorzystania z oferty.
- Znajdź coś, co Cię wyróżni – konkurencja jest spora, dlatego najpierw musisz ją poznać i dokonać dogłębnej analizy. Następnie pomyśl, co możesz zaoferować swoim klientom, czego inni im nie mogą dać. Mogą być to produkty premium, darmowa dostawa, wysyłka w 24h, możliwość skorzystania z płatności odroczonej itd.
- Określ własny budżet – założenie sklepu internetowego i jego prowadzenie wiąże się oczywiście z kosztami, a ich wysokość zależy od wielu czynników. Zdecyduj, ile pieniędzy jesteś w stanie przeznaczyć.
Jakie cechy powinien mieć Twój sklep internetowy?
Aby Twój sklep online sprzedawał, powinien być dobrze zaprojektowany i wyposażony w najnowsze funkcjonalności. Warto brać pod uwagę trendy, które panują obecnie na rynku e-commerce. Skuteczny sklep internetowy powinien być przede wszystkim:
- zgodny z zasadami UX (User Experience) – powinien odpowiadać potrzebom użytkowników i wywierać na nich pozytywne wrażenie,
- wygodny, łatwy i intuicyjny w obsłudze, przyjemny w przeglądaniu,
- responsywny – strona internetowa sklepu powinna prawidłowo wyświetlać się na urządzeniach mobilnych,
- szybki – strona e-sklepu ma działać sprawnie i szybko się ładować,
- dopasowany do danej branży i grupy docelowej, spójny,
- przejrzysty i atrakcyjny wizualnie,
- bezpieczny – na stronie powinien być wdrożony certyfikat SSL, chroniący przesyłane dane (np. loginy, hasła, numery kart płatniczych itd.).
Jak zacząć sprzedawać online?
Zastanawiasz się, jak założyć własny sklep internetowy? Otóż potrzebujesz trzech elementów, którymi są: atrakcyjna domena, stabilny hosting i odpowiednia platforma e-commerce.
Domena to Twój unikalny adres w sieci (np. twojsklep.pl). Jakie cechy powinna mieć dobra domena? Najlepiej, gdy jest krótka, łatwa do zapamiętania i wymówienia oraz ciekawa i chwytliwa. Powinna też kojarzyć się z Twoją branżą lub marką. Tworząc nazwę domeny, należy unikać natomiast polskich znaków, myślników i cyfr.
Kolejnym bardzo ważnym elementem jest hosting, czyli usługa, która polega na udostępnianiu miejsca dla strony WWW czy sklepu na serwerze. Dobry hosting sprawi, że Twój sklep internetowy będzie dostępny dla klientów 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu oraz będzie działał szybko i sprawnie. Wybierz sprawdzoną usługę. Dzięki temu zyskasz pewność, że nawet w trakcie wzmożonego ruchu w sklepie (np. w czasie trwania dużej akcji promocyjnej) nie dojdzie do przeciążenia.
Sklep internetowy nie będzie funkcjonował bez platformy e-commerce, która umożliwia np. dodawanie produktów do koszyka oraz przyjmowanie płatności online. Na rynku znaleźć można różne rodzaje platform. Którą z nich wybrać? Małe i średnie firmy często stawiają na oprogramowania typu Open Source. W Polsce najpopularniejszą platformą tego rodzaju jest PrestaShop. Wyprzedza ona w rankingu WooCommerce oraz Shoper.
Chcesz założyć swój e-sklep? Nawiąż współpracę z agencją
Wybór wszystkich poszczególnych elementów powinien być przemyślany. Nie wiesz, jak sprawdzić dostępność domeny i gdzie ją zarejestrować? Nie masz pewności, jaki wybrać hosting i która platforma e-commerce będzie najlepsza dla Twojego biznesu? Stworzenie sklepu powierz wówczas agencji marketingu internetowego WeNet. To najlepsza opcja, jeśli nie znasz się na kwestiach technicznych, nie masz czasu na samodzielne zgłębianie tajników e-commerce i potrzebujesz pomocy profesjonalistów.
Specjaliści zbudują Ci nowoczesny sklep online, który będzie dopasowany do potrzeb Twoich oraz Twoich klientów. To jednak nie wszystko. Zagwarantują Ci także niezbędne wsparcie i doradztwo. Zaczniesz z powodzeniem sprzedawać w Internecie.
Oto, co jeszcze zyskujesz dzięki współpracy z agencją:
- sklep, który jest m.in. zgodny z aktualnymi trendami, funkcjonalny, intuicyjny w obsłudze, spójny z Twoją branżą i atrakcyjny wizualnie,
- sprawny hosting i atrakcyjną domenę,
- sklep internetowy oparty o najpopularniejsze oprogramowanie w Polsce, czyli PrestaShop,
- sklep responsywny, czyli dostosowany do urządzeń mobilnych,
- certyfikat SSL, niezbędne regulaminy,
- integrację z zewnętrznymi narzędziami, takimi jak systemy płatności, firmy kurierskie, porównywarki cen, systemy magazynowo-księgowe itd.,
- dostęp do nowoczesnych i sprawdzonych narzędzi, dzięki którym zyskasz szansę na zwiększenie sprzedaży.
Chcesz zacząć sprzedawać w sieci? Skorzystaj z usług agencji WeNet.pl. Specjaliści założą Twój e-sklep, pomogą Ci wejść w świat e-commerce i podpowiedzą, jak skutecznie prowadzić działania online i przyciągać klientów. Wybierz profesjonalne rozwiązanie, rozwijaj się i osiągnij sukces na rynku.