W marketingu internetowym spotykamy się z szeregiem rozmaitych metod obliczonych na przyciągnięcie potencjalnego klienta i sprawienie, że stanie się on wierny naszej marce. Najważniejszą strategią jest jednak z całą pewnością pozycjonowanie, czyli szereg złożonych zabiegów, którego efektem jest zdobycie przez stronę miejsca w TOP 10 lub TOP 3 organicznych wyników wyszukiwania. W poniższym krótkim tekście postaramy się z pomocą ekspertów przedstawić Wam najistotniejsze działania w batalii o pozycję.
Tworzenie wysokiej jakości treści zaprowadzi Cię na szczyt!
Nie od dziś wiadomo, że bez względu na to jakie sposoby pozycjonowania stron wybierzemy, zawsze znajdzie się wśród nich miejsce na kreowanie wartościowych dla naszych użytkowników treści. Kampanie content marketingowe są wręcz niezbędnym elementem promocji w sieci, jeśli myślimy o naszej obecności w świecie WWW w długoterminowych kategoriach. Istnieje jednak szereg warunków, których powinniśmy trzymać się, aby zdominować branżowy internet. Przede wszystkim nie wolno nam bezmyślnie powielać tekstów konkurencji – to unikalność naszych propozycji jest ich największą siłą. Nie powinniśmy też uciekać zbyt daleko od problemów i potrzeb naszej grupy docelowej.
To właśnie adekwatność artykułów decyduje o tym, czy pod nasz cyfrowy adres zawitają tłumy szukających rozwiązań i rozrywki internautów. Musimy także pamiętać, że każda publikacja powinna promować naszą ekspertyzę, autorytet oraz wiarygodność. Te ostatnie czynniki (oceniane zresztą przez algorytm EAT) liczą się dla wyszukiwarki w ogromnym stopniu, dlatego warto pomyśleć o współpracy z doświadczoną agencją interaktywną pokroju Afterweb. To tam na Twoją pozycję składają się działania redaktorów i profesjonalnych copywriterów, którzy z fachową komunikacją z klientem mają do czynienia każdego dnia. Dzięki ich działaniom odróżnisz się od rynkowych rywali i prześcigniesz ich w najbardziej intratnych zapytaniach Google!
Pozycjonowanie w 2022 to przede wszystkim pozycjonowanie mobilne
W mijającym roku nie sposób zapomnieć, że jest to pierwsze kilka miesięcy kiedy gigant z Moutain View przechodzi całkowicie na indeksowanie mobilne! Oznacza to mniej więcej tyle, że dla wyszukiwarki od teraz liczy się tylko zawartość wersji przenośnej naszej strony. Desktopowe i inne odsłony szablonu przestają de facto mieć znaczenie. W takim wypadku najlepiej jest postawić na stary, dobry Responsive Web Design, w myśl którego istnieje jedna wersja projektu, która automatycznie dopasowuje się do różnych rozdzielczości ekranu. Pamiętajmy, że wedle badań aż przeszło 50% całej aktywności w sieci możemy przypisać telefonom komórkowym – właśnie dlatego warto postarać się o to by odrobina z tej masy potencjalnych klientów trafiła dokładnie na naszą witrynę!