Teatrzyk kamishibai w bibliotece Przemyśla - dzieci zobaczyły „W lustrzanej sali”

2 min czytania
Teatrzyk kamishibai w bibliotece Przemyśla - dzieci zobaczyły „W lustrzanej sali”

W bibliotecznym Dział dla Dzieci tętniło życie literacko-teatralne, gdy młodzi czytelnicy poznawali historię o emocjach i wyborach. W Przemyska Biblioteka Publiczna im. Ignacego Krasickiego w Przemyśl zajęcia połączyły opowieść z ruchem i zabawą, tworząc kameralne, ale intensywne doświadczenie dla uczniów.

  • W lustrzanej sali teatrzyk kamishibai pokazał, jak nastawienie zmienia perspektywę
  • Dzieci ćwiczyły „lustrzane emocje” i rozwiązywały uczuciowe zadania, budując relacje przez zabawę

W lustrzanej sali teatrzyk kamishibai pokazał, jak nastawienie zmienia perspektywę

Na scenie papierowego teatrzyku kamishibai zaprezentowano opowieść „W lustrzanej sali” — prostą historię czerpiącą z motywów wschodnich przypowieści, która w klarowny sposób tłumaczyła, jak myśli i działania wpływają na to, co nas spotyka. Opowieść poświęcona była także rozpoznawaniu i nazywaniu uczuć, co sprawiło, że dzieci śledziły ją nie tylko wzrokiem, ale i sercem 🙂🎭.

Zajęcia odbyły się 12 listopada 2025 r. w Dział dla Dzieci i Młodzieży Przemyska Biblioteka Publiczna im. Ignacego Krasickiego, a prowadziła je Katarzyna Bednarz-Soja. Grupa uczniów ze Szkoły Podstawowej nr 1 w Przemyślu słuchała historii, a potem przechodziła do praktycznych ćwiczeń.

Dzieci ćwiczyły „lustrzane emocje” i rozwiązywały uczuciowe zadania, budując relacje przez zabawę

Po spektaklu uczestnicy wzięli udział w zabawie z chustą animacyjną i ćwiczeniach w parach nazwanych „lustrzanymi emocjami” - zadania wymagały współpracy, uważności i komunikacji 🤝. W parach rozwiązywali serie zadań: emocje zamknięte w labiryncie, uczuciowe sudoku oraz uczuciowy szyfr, a wynik sumował się z punktów zdobytych przez drużyny. Na zakończenie wszyscy otrzymali motywujące naklejki, co dodatkowo utrwaliło pozytywne doświadczenie.

Zajęcia połączyły narrację z ruchem i zabawą, pokazując, że praca nad świadomością emocji może mieć formę angażującej gry edukacyjnej 📚🙂. Dla mieszkańców Przemyśla to przykład, jak biblioteka łączy literaturę z praktycznym rozwojem społecznym dzieci.

na podstawie: Przemyska Biblioteka Publiczna.

Autor: krystian