W ostatnich latach coraz większą popularnością cieszą się pawilony handlowe. Jest to spowodowane zbyt wysokimi cenami wynajmu lokali, budynków oraz budowy obiektów wolnostojących, a także zmianami modeli biznesowych oraz zainteresowań klientów. Jednak jeśli już chcemy zainwestować w pawilon handlowy, to na jaki biznes możemy go zaaranżować? O tym dowiesz z niniejszego artykułu.
Rozbudowany kiosk lub punkt prasowy
Pierwszym pomysłem, który jest dosyć oczywisty, jest z pewnością założenie punktu prasowego. Dlaczego jest to często dużo lepsze rozwiązanie, niż wynajęcie lokalu? Ze względu na to, że klienci takich placówek często zwracają uwagę na ich odległość i dostępność. Jako, że pawilony handlowe to mobilne miejsca, to możemy je postawić w popularnych i tłocznych miejscach. Linia przesiadkowa tramwajów, dworzec autobusowy lub PKP, okolica dużych firm czy miejsce turystyczne. Wszędzie tam, gdzie są tłumy, tam też będziemy mieli klientów. Dlatego mobilność pawilonów handlowych jest niezwykle ważną cechą tych obiektów.
Punkt usługowy
Kolejną sprawą jest założenie działalności usługowej w naszym pawilonie handlowym. Może to być punkt GSM, fryzjer, serwis naprawy laptopów czy cokolwiek innego, co nam przyjdzie do głowy i widzimy w tym potencjał. Dlaczego pawilon handlowy nadaje się do tego idealnie? Obecnie klienci często szukają usług na trasach praca-dom lub dom-praca. Czyli, podobnie jak w przypadku kiosku, nasze usługi możemy umieścić w godnej lokalizacji. Poza tym pawilony handlowe są wyposażone w sanitaria oraz instalacje wodne, grzewcze, elektryczne itd. Dlatego też nie będzie problemu z utrzymaniem higieny w salonie fryzjerskim lub nieprzerwaną pracą przy komputerze w przypadku serwisu informatycznego.
Piekarnia, budka z lodami, burgerownia czy sklep mięsny
Kolejnym ciekawym pomysłem jest zaaranżowanie pawilonu handlowego jako zakładu przetwarzającego oraz sprzedającego świeże wyroby. Na myśl oczywiście przychodzi piekarnia, lodziarnia czy sklep mięsny. Dzięki możliwości zachowania niezwykle wysokiej higieny w takich obiektach, nie będziemy musieli się martwić o problemy sanitarne skargi do sanepidu. Poza tym koszty utrzymania takiego obiektu będą z pewnością niższe niż wynajem lokalu w galerii czy przy turystycznej ulicy. W dodatku w przypadku sklepów sezonowych (jak chociażby lodziarnia), zawsze będziemy mogli przebranżowić lub przenieść nasz pawilon handlowy w inne, tańsze w utrzymaniu miejsce. A to jest niezwykle istotna zaleta w przypadku takiego rodzaju biznesów.