17 września br. w Urzędzie Miejskim w Przemyślu odbyła się konferencja prasowa Prezydenta Miasta Przemyśla.

 

Podczas spotkania Prezydentowi  towarzyszył  Prezes Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji sp. z o.o. w Przemyślu Mariusz Kwaśny, który przedstawił stanowisko Zarządu PWiK sp. z o.o. w Przemyślu, będące odpowiedzią na pojawiające się w przestrzeni publicznej fałszywe informacje o ingerowaniu w parametry dostawy wody do Gminy Żurawica przez PWiK Przemyśl. Poniżej prezentujemy pełną treść owego oświadczenia, a następnie zapraszamy Państwa do obejrzenia relacji wideo z czwartkowego spotkania z dziennikarzami. Obok tematu PWiK-u poruszono na nim wiele innych, ważnych tematów na temat bieżącej sytuacji w mieście.

 

 

 

 

Stanowisko Zarządu PWiK sp. z o.o. w Przemyślu

 

W związku z pojawieniem się w przestrzeni publicznej fałszywych informacji o ingerowaniu w parametry dostawy wody do Gminy Żurawica, Zarząd Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji w Przemyślu informuje, że ewentualne spadki ciśnień i zaniki dostawy wody na ternie Gminy Żurawica nie były spowodowane działaniem naszego Przedsiębiorstwa.

 

Tym samym, dementujemy również oskarżenia Wójta Gminy Żurawica, zawarte w artykule prasowym aktualnego wydania tygodnika ,,Życie Podkarpackie” (na stronie 18) pod tytułem ,,Kto komu podnosi ciśnienie, czyli udręki mieszkańców z brakiem wody”.

 

Zostały w nim zawarte nieprawdziwe i krzywdzące informacje na temat działalności naszego Przedsiębiorstwa.

 

Z artykułu wyłania się obraz firmy, która celowo uprzykrza życie mieszkańcom, poprzez manipulowanie parametrami dostarczanej wody.

Należy pamiętać, że nasze Przedsiębiorstwo realizuje misję społeczną, polegającą na dostarczaniu dla mieszkańców wody zdatnej do picia, o najwyższych możliwych parametrach. Nierozerwalnie wiąże się to z zaufaniem publicznym. Nie możemy sobie pozwolić na utratę zaufania naszych Klientów. Gmina Żurawica jest jednym z naszych odbiorców usług, z którym mamy podpisaną umowę na dostawę wody. Musimy rzetelnie wywiązywać się z zapisów umowy i zapewniać dostawę wody w odpowiedniej ilości i o określonych  parametrach.

 

Wszelkie manipulowanie parametrami sieci poprzez podwyższanie i obniżanie ciśnienia wody oraz zamykanie i otwieranie zasuw, byłoby bardzo szkodliwe nie tylko dla gminy Żurawica, ale również dla naszej infrastruktury, ze względu na znaczne zwiększenie prawdopodobieństwa wystąpienia awarii.

 

Odnosząc się do wypowiedzi pana wójta Tomasza Szeleszczuka - cyt. (…) Regularnie, zwłaszcza w soboty, obniżane jest ciśnienie wody. Dodam – celowo. To nie są incydenty. Potem dopompowują i musimy interweniować, a nam zapowietrzają się rury.”  - ubolewamy, że nie zostaliśmy poinformowani o zaistniałych problemach, gdy tylko takie się pojawiły, a pan Wójt wolał najpierw powiadomić o nich media.

Nikt z władz Gminy nie zwracał się do nas z informacją, że występują jakieś nieprawidłowości w funkcjonowaniu sieci wodociągowej, ani też z prośbą o pomoc w ustaleniu przyczyn zaburzeń. Tym bardziej krzywdzące jest dla nas twierdzenie pana Wójta, że „(...) w PWiK-u  nie ma z kim rozmawiać”, nie dając nam żadnej możliwości odniesienia się do sprawy.

Po ukazaniu się ww. artykułu w mediach, w dniu 16 września 2020 roku otrzymaliśmy wiadomość od kierownika komórki komunalnej Urzędu Gminy Żurawica, że została znaleziona przyczyna problemów z dostawą wody. Winnym okazał się reduktor ciśnienia, który znajduje się w eksploatacji służb pana Wójta. Tym samym jest to niezbity dowód na to, że nasze Przedsiębiorstwo nie miało nic wspólnego z występującymi  nieprawidłowościami w pracy sieci wodociągowej na terenie Gminy Żurawica. Do przestrzeni publicznej dotarły fałszywe  informacje które godzą w dobre imię naszej firmy, którą tworzą przecież pracownicy. Pracownicy niezwykle oddani pracy na rzecz naszych Klientów.

W tym miejscu chcielibyśmy przytoczyć kilka słów o niedawnej awarii głównej magistrali dostarczającej wodę do Gminy Żurawica. Z chwilą podjęcia informacji o wycieku wody, nasi pracownicy niezwłóczenie podjęli odpowiednie działania, mające na celu jak najszybsze jej usunięcie. Ze względu na dość poważne i rozległe uszkodzenie wodociągu, na miejsce awarii zostali wezwani również pracownicy, którzy w tym czasie korzystali z urlopów wypoczynkowych. Bez żadnych pretensji, mając na względzie dobro mieszkańców, przybyli na miejsce awarii, aby wspomóc swoich kolegów. Dzięki podjętym wysiłkom i wytężonej pracy do późnych godzin nocnych, udało się w możliwie krótkim czasie przywrócić dostawę wody. Szkoda, że o tym Pan Wójt nie wspomniał w opublikowanym artykule, w zamian przekazał nieprawdę szkalując dobre imię naszego Przedsiębiorstwa i pracowników.

 

W związku z pojawieniem się kłamliwych informacji godzących w dobre imię naszej Spółki wzywamy Pana Wójta do natychmiastowego zaprzestania rozpowszechniania nieprawdziwych informacji. Żądamy zamieszczenia sprostowania według naszych wytycznych, zarówno w tygodniku „Życie Podkarpackie”  jak i również na stronie internetowej Urzędu Gminy, profilu FB oraz wpłacenia zadośćuczynienia w wysokości 10 tysięcy złotych za poniesione straty wizerunkowe. Przedsiębiorstwo Wodociągów i Kanalizacji w Przemyślu przekaże te środki na wybrany przez siebie cel charytatywny.

W przypadku braku odmowy spełnienia powyższych  żądań zostaną podjęte stosowne kroki prawne.

 

Mariusz Kwaśny

Prezes Zarządu PWiK sp. z o.o.

w Przemyślu

 

 

Zapraszamy Państwa do obejrzenia relacji na żywo z konferencji prasowej Prezydenta Miasta Przemyśla Wojciecha Bakuna oraz Prezesa PWiK-u Mariusza Kwaśnego.

 

 

publikacja, zdjęcia: Agata Czereba