Wiele osób posiadających stronę internetową w ogóle zastanawia się nad tym, czy audyt witryny jest im do czegoś potrzebny. Chcąc wyjaśnić jego istotę, zacznijmy może od wyjaśnienia, czym jest, a także od przedstawienia ich rodzajów. To zapewne pomoże wiele zrozumieć.
Co to audyt strony?
Głównym celem audytu jest szczegółowe przeanalizowanie strony. Co powinien uwzględniać? Przede wszystkim elementy, które mają zarówno bezpośredni, jak i pośredni wpływ na pozycjonowanie witryny. Badanie to skupia się przeważnie na stronie głównej, a także jej najważniejszych podstronach. Tak zwanej inspekcji strony dokonuje się pod różnym kątem. Przykładem jest – audyt dotyczący kampanii PPC, analiza pod kątem SEO, audyt SEO konkurencji czy audyt UX.
Zastanawiasz się, po co Ci to wszystko? Czy ma to wpływ na skuteczne pozycjonowanie stron www? Już wyjaśniamy. Audyt to element procesu, którym jest pozycjonowanie google. To niezwykle cenna wskazówka dla właściciela strony, jak też dla osoby zajmującej się jej pozycjonowaniem. Warto przeprowadzić audyt po stworzeniu nowej strony albo gdy właściciel zastanawia się nad jej promocją. W rzeczywistości zawsze warto zdecydować się na ten krok, gdyż dzięki niemu można łatwiej zaplanować dalsze działania nad stroną, mające na celu zwiększenie jej popularności.
Z uwagi na to, że audytów jest aż kilka rodzajów, trzeba zdecydować się na konkretny. Nim to nastąpi, musisz je poznać.
Który audyt strony wybrać?
Audyt SEO to rozwiązanie dla firm, które mają stronę i chcą zwiększyć jej widoczność w wyszukiwarce. Z pewnością pomoże on ocenić faktyczny stan strony pod względem planowania budżetu marketingowego, a do tego również zwiększyć konkurencyjność tej strony. Ważną sprawą jest tu indeksowanie oraz komunikacja z robotami. Trzeba ocenić widoczność strony na wybrane frazy, a także skupić się na jej szybkości. Audyt SEO jest bardzo ważny i ma ogromny wpływ na pozycjonowanie stron w internecie.
Kolejny rodzaj to audyt UX. Dzięki niemu można przeanalizować wrażenia i reakcje, jakich doświadcza internauta, zaglądając na konkretną stronę. To są bardzo ważne informacje, pozwalające ocenić czy strona jest użyteczna, czy też nie. Audyt ten umożliwia na przykład sprawdzenie, czy użytkownik zaglądający na stronę jest w stanie sprawnie rozpoznać, jakie produkty oraz usługi oferuje firma, a także znaleźć chociażby jej dane rejestracyjne. Ten audyt jest jak najbardziej przydatny.
Dla firm posiadających konto Google Ads poleca się audyt kampanii PPC. Zawiera on analizę poprawności doboru narzędzi reklamowych w celu realizacji zamierzeń marketingowych. Usługa ta sprawdza poprawność ustawień wspomnianego konta, a także wysokość budżetu pod kątem potencjału kampanii.
Audyt SEO konkurencji to też świetne rozwiązanie. Pozwala przeanalizować działanie kampanii w Google i w social mediach. To propozycja dla wszystkich, którzy posiadają własną stronę internetową i pomimo konkurencji chcą zyskać widoczność w tak zwanych organicznych wynikach wyszukiwania na jej tle.
Jeżeli firma prowadzi działania reklamowe na Facebooku, zaleca się przeprowadzenie audytu kampanii Facebook ADS. Pozwala to sprawdzić poprawność dopasowania fragmentów reklamowych dla realizacji celów marketingowych. Można w ten sposób ocenić strukturę kampanii.