Prowadzenie profilu w serwisie Instagram lub LinkedIn wymaga pewnej dozy wiedzy. Podobnie wygląda kwestia w przypadku portalu Facebook. Użytkownicy zwracają uwagę na to jak bardzo firma jest zaangażowana w prowadzony profil firmowy i na tej podstawie tworzą swoje wyobrażenie o niej. W dobie dzisiejszej sytuacji kryzysowej, która panuje obecnie na rynku, firmy typu https://kryzysowy.marketing niosą pomoc wszystkim przedsiębiorcom świadcząc profesjonalne usługi nie tylko z zakresu "social media". Co pobudza fanów do większej aktywności?
Tworzenie wydarzeń
Z pozoru błaha opcja, ale ma duże znaczenie w kwestii spajania ze sobą społeczności skupionej wokół firmowego fanpage’a. Jakiego typu wydarzenie może zaplanować firma? Przykładowo dzień otwarty lub otwarcie nowej sekcji w restauracji. Nawet z pozoru błahe wydarzenia, które mają wpływ na to co dzieje się w firmie mogą wywołać zainteresowanie wśród fanów.
Humor
Od czasu do czasu można pozwolić sobie na dodanie postu typowo humorystycznego. Rozrywka powinna być jednak dostosowana do wydźwięku całego fanpage’a. Jeśli humor jest wulgarny lub mało angażujący może to odnieść skutek odwrotny do zamierzonego.
Cytaty
Cytaty i złote myśli mogą zmuszać do refleksji i przemyśleń. Zachęcać mogą również do skomentowania i wyrażenia swojej opinii na dany temat. Zaletą cytatów jest to, że można przekazać maksimum treści w minimalnej liczbie słów.
Informacje o sukcesach firmy
Otrzymane nagrody i wyróżnienia to dobra treść, aby się z nią podzielić z innymi. Nawet jeśli sukces firmy można wyrazić za pomocą okrągłej liczby fanów na Facebooku to też może być bardzo dobra wiadomość, którą warto rozpowszechnić w formie posta. Motywuje to użytkowników do zamieszczenia chociaż krótkiego komentarza z gratulacjami. Oczywiście patrząc na prowadzenie Facebooka nie można przesadzić z ilością postów opisujących kolejne sukcesy, ale niekiedy można sobie pozwolić na takiego typu wiadomości.
Ciekawa reklama
Stworzenie interesującej reklamy nie tylko pozwoli przyciągnąć nowych fanów na firmowego fanpage’a, ale może doprowadzić do zwiększonego zainteresowania ciekawą formą promocji. Oczywiście pod warunkiem, że reklama nie jest agresywna i niesie ze sobą coś ciekawego, czy to w formie rozrywki czy też unikalnej wiedzy.
Zdjęcia i filmy to podstawa
Praktycznie każdy post powinien mieć ciekawą grafikę lub zdjęcie. To przyciąga wzrok i wzbudza chęć do przeczytania dalszej treści, a docelowo zachęci do kliknięcia w link lub polubienia posta. Przy doborze odpowiedniego filmu warto zwrócić uwagę na to, aby pasował tematycznie do zamieszczonej treści.
Zamieść posty o odpowiedniej porze
Dobrze jest prześledzić statystyki i na podstawie tego znaleźć złoty środek w postaci odpowiedniej godziny w której najlepiej zamieszczać nowe wpisy na profilu firmowym.