Wiele mówi się o tym, co zmieni się po rozpoczęciu pozycjonowania strony. Jednak, niewiele wspomina się o tym, co może się stać, kiedy pozycjonowanie – z jakiejkolwiek przyczyny – zostanie przerwane. Czy rezygnacja z pozycjonowania może oznaczać katastrofę dla firmy? Przekonaj się, czy warto zrezygnować z kosztu pozycjonowania, czy jednak nie…

Pozycjonowanie to koszt

I to nie koszt jednorazowy, ale comiesięczny. Pozycjonowanie stron internetowych generuje zatem stałe wydatki dla Twojej firmy. W pewnym momencie, kiedy pozycjonowanie zaczyna działać, a więc firma zaczyna odczuwać pozytywne skutki, wiele osób zastanawia się nad rozwiązaniem umowy z agencją SEO. Nie wiadomo dlaczego – przecież pozycjonowanie doskonale działa, są widoczne efekty. Jednak, wielu osobom wydaje się, że wyniki takie powinny utrzymać się bez pozycjonowania. Oto tłumaczenia:

Strona jest „naprawiona”

Agencje SEO lub freelancerzy, którzy zajmują się profesjonalnie pozycjonowaniem stron przed rozpoczęciem działań związanych z pozycjonowaniem, a więc linkowaniem, wdrażaniem kontent marketingu, wykonują najpierw audyt SEO. Ma on na celu wyeliminowanie wszystkich błędów i niedoskonałości znajdujących się na stronie – zarówno w kodzie, jak i wyglądzie strony. Dzięki temu, wyszukiwarka Google doceni stronę i pozytywnie wpłynie to na pozycjonowanie. Jeżeli błędy nie zostaną naprawione, może zdarzyć się, że pomimo wielu działań copy strona nie uzyska wysokich pozycji. Wiele osób jest zdania, że skoro strona została „naprawiona”, wszystkie błędy wyeliminowane, na stronie dodane treści i pozycjonowanie przynosi efekty, można z niego zrezygnować, bo „strona będzie pozycjonowała się sama”. Niestety, przy dużej konkurencji nie jest to możliwe.

Stałem się liderem w branży lub nie musze obawiać się na tę chwilę konkurencji

Pozycjonowanie, zwłaszcza trwające długo i wykonywane przez dobrą agencję SEO przynosi wiele korzyści. Czeka się na nie albo dłużej, albo krócej, ale w końcu, w pewnym momencie trafia się do ścisłej czołówki w branży. Przy dobrej współpracy i staraniach zarówno agencji lub freelancera oraz całej firmy, może stać się ona nawet liderem na swoim regionie. Wtedy wiele osób decyduje o tym, że inwestowanie w pozycjonowanie jest już niepotrzebne. Trzeba jednak pamiętać, że konkurencja nie śpi nigdy. Jeżeli jesteś pierwszy, już po kilku tygodniach bez pozycjonowania możesz być drugi lub trzeci, a po kilku miesiącach, Twojej strony może w ogóle nie być na kilku pierwszych stronach w wyszukiwarce.

Proces wygasa, skutki również

Pozycjonowanie jest procesem, co oznacza że pewne rzeczy buduje się dla danej strony od podstaw i to trwa. Jest bardzo niewiele rozwiązań, które można stosować automatycznie. Dla konkretnej strony wykonuje się szereg działań. Za wiele z nich trzeba zapłacić. Jeżeli ktoś decyduje się o tym, aby zrezygnować z pozycjonowania, firma zaprzestaje wszystkich tych działań. Jeżeli podjęte były takie, za które trzeba płacić, tym bardziej zostają one „odłączone od zasilania”. W takiej sytuacji firma zaczyna być mniej widoczna w sieci. Nie stanie się to od razu, z dnia na dzień. Ale po kilku tygodniach czy miesiącach, spadek zainteresowania towarami lub usługami będzie już znaczący. Czy firma zejdzie do poziomu, w którym była kiedy szukała oferty pozycjonowania? Zapewne nie, jednak teraz może jej być trudniej. Po dobrych latach firma zainwestowała, kupiła nowy sprzęt, zatrudniła ludzi, postawiła na nowe usługi. Brak pozycjonowania i zmniejszone zainteresowanie może skończyć się niemymi konsekwencjami dla firmy.

Dlatego, jeżeli rozważasz rezygnację z pozycjonowania – wstrzymaj się. Porozmawiaj z osobą odpowiedzialną za proces pozycjonowania. Być może koszty da się zmniejszyć, albo uda się zmodyfikować działania? Nie rezygnuj z efektów wyparowanych przez specjalistów!

Zaprzestanie pozycjonowania – czego można się spodziewać?