Nie masz wiedzy? Wybierz franczyzę!

Prowadzenie firmy wiąże się z mozolnym i trudnym budowaniem marki, które nie zawsze kończy się sukcesem. Dlatego dla początkujących biznesmenów, którzy nie mają szerokiej wiedzy z zakresu prowadzenia biznesu lub boją się podjąć znacznego ryzyka, często najlepszym rozwiązaniem jest franczyza. Przedstawiamy najważniejsze informacje biznesowe , które trzeba znać przed podjęciem współpracy.
Franczyza to współpraca między dwoma przedsiębiorstwami, która nakłada na każdą ze stron pewne prawa i obowiązki regulowane umową. W dużym uproszczeniu jest to możliwość otwarcia punktu usługowego lub handlowego pod szyldem innej marki, która ma już wypracowaną znaczną rozpoznawalność. Franczyzodawca zapewnia wszystkie materiały promocyjne, standardy obsługi i promocję punktu w zamian za część przychodów.
Przedstawiamy najważniejsze zalety franczyzy:
- gotowy pomysł na biznes;
- opracowane procedury i standardy np. obsługi klienta;
- praca pod szyldem rozpoznawalnej marki;
- mniejsze ryzyko nieudanej inwestycji;
- stałe działania marketingowe obejmujące całą markę;
wsparcie ze strony franczyzobiorcy.
W Polsce działa wiele firm, które oferują możliwość współpracy w formie franczyzy i obejmują one wiele sektorów gospodarki: finanse, gastronomie, handel detaliczny, siłownie i branże fitness, dietetykę, sklepy medyczne i wiele innych. Wśród najbardziej znanych można wymienić: sklepy Żabka, Mc’Donalds, PZU SA, Sklepy Same Zdrowie, Majster Plus.
Autor: Zewnętrzny materiał partnerski


