Wybór odpowiedniej kadry do firmy może mieć kluczowe znaczenie dla jej oceny przez klientów, a co za tym idzie na wypracowanie dobrego przychodu. Dobry pracownik nie tylko ma odpowiednie kompetencje, ale również jest zaangażowany w swoją pracę i lojalny wobec firmy. Znalezienie takiego pracownika nie jest łatwe, dlatego przedstawiamy informacje biznesowe, które ułatwią to zadanie.
Rekrutacja nowego pracownika to trudny i wieloetapowy proces, który ma na celu znalezienie najlepszego kandydata na dane stanowisko. W pierwszej kolejności trzeba opublikować (w gazecie, Internecie) ogłoszenie informujące, że firma poszukuje nowego pracownika. Należy dobrze określić zakres obowiązków, wymagania oraz proponowane wynagrodzenie. Te wiadomości zwiększą szansę, że zgłoszą się tylko osoby z niezbędnymi kwalifikacjami oraz faktycznie zainteresowane pracą.
Następnie należy przeprowadzić selekcję i odrzucić wszystkie CV, które nie spełniają określonych wymagań. Jeśli zgłoszeń jest dużo można wybrać kilka – kilkanaście osób, które najbardziej nam odpowiadają wykształceniem, doświadczeniem lub dodatkowymi umiejętnościami. Te osoby należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną.
W trakcie rozmowy można zapytać o wady i zalety kandydata, kierunek, w jakim chce się rozwijać, czy plany na przyszłość. Można również przeprowadzić testy sprawdzające kompetencje np. znajomość języka lub specjalistyczne umiejętności.